Книга 19
2.IV.129(1993)г.
2.IV.129(1993)г.
София - Изгрев
ЕДИННИ, ПЛАСТИЧНИ, И
БЕЗГРАНИЧНО ОБМЕНЯЩИ СЕ
(ОЩЕ ЗА КОСОПАДА)
Клоунът е тъжен и вечно става смешен, понеже е неадекватен. Крачолите и чорапите му са винаги различни, защото, като прави нещо, все мисли за друго. Той често е и добър жонгльор – не иска да изпусне нищо... В гениалното творчество на Майкъл Паркес клоунът е главната трагикомична фигура. Не веднъж го изобразява с два рога – раздвоената мисъл. Клоунът денонощно рисува във фантазията си съвършената жена, в която е трагично влюбен. Но никога не може да я постигне, защото обслужва животинския егоиъм на първосигналните, които си взимат директно това, което им харесва, без да им мигне окото. Маската или гримът на класическия клоун винаги е с голям чевен нос като топка, устата му е изрисувана извън границите на нормалната, веждите му са повдигнати, има две вертикални резки през очите. Най-често е плешив, със стърчащи коси настрани, обикновено червени. Тези белези и всички останали остават за домашно...
- Тази сутрин нямах никаква воля да стана и тръгна нагоре за изгрев – пролежах го. Вътрешно се самооправдавах и съвсем спокойно си гледах в тавана в една точка, докато започна пулсирането: светло-тъмно, светло-тъмно... Лявата ръка ми е схваната и я раздвижвам. Взимам решение да се обръсна. Ще питам дали е правилно. И то веднага.
Казва се, че трябва да се обръсна. – Защо?
...А можеш да веселиш публиката с невероятни истории... След цирка всеки ще си иде вкъщи на топло, защото си е уредил живота, и няма и насън да му мине мисъл, че ти нощем плачеш съм в леглото си, по-нещастен от всички...
9,01ч.
- Защото наличието на брада със слаба коса на главата води до увеличаване на природната сила, за сметка на духовната. А това, виждаш, че ти създава проблеми. Може да си пуснеш пак, но ако успееш да сгъстиш косата.
- Ти си казвал много работи за оплешивяването, но мисля, че и нещо си премълчал. Защо? И – може ли сега да се даде най-основна причина и най-оптимален метод. Ето, школата на Дон Хуан върши такива неща като израстването на зъб по най-лесен начин. Аз затова все се отдръпвам от Контакта, въпреки всички многобройни помощи и изяви, защото основни житейски проблеми остават нерешими. Аз искам (може да е нагло) контактни магически думи или свърхбърз метод за порастване на коса на плешив човек, за израстване на зъби, за изостряне на носа и пр. Инак хората гледат на тези, които се наричат “единатори”, и си казват: “Ако ще стана такъв, не ми е притрябвало такова ”слово“. ..
- Слушай сега! Помни! Природата не прощава. Аз, Който поддържам законите, не мога да използвам абсурда, за да ги нарушавам. Абсурдът е божествен, само когато срива беззаконието, а не Закона. Абсурд не значи диверсии, анархия. Закони, които не се премоделират пластично в рамките на Основния Закон на Любовта, стават обект на присъда и сами рухват, преставайки да бъдат закони.
Реви, глупчо, като не смееш да посегнеш! Услужвай до безкрай на хората с проблеми и без проблеми, отказвай се от себе си до загуба на съзнание, покланяй се на монофиксираните, докато си цепнеш панталоните... Като се наведеш, ще си още по-смешен и публиката ще се скъса от ръкопляскания...
Ти, който си от избраните, също си подложен на процеси, вследствие от Основния Закон. На Мене Ми е жал, Аз бих искал също да сте млади, прекрасни и съвършени, но вие не можете да следвате Ритъма.
Плешивият, за разлика от гъстокосия, повече от всички нарушава природни закони. Не че няма престъпници и убийци с гъсти коси, но плешивият слуша по-вече сърцето си, отколкото разума си. Жените не оплешивяват - по правило. Това е, защото жената има мъжко астрално тяло. Тя се подчинява на природни закони плътно, дори и когато е необуздано емоционална.
И Ева може да бъде перфектен жонгльор и да гледа да не изпусне един или повече услужливи глупаци, но тя никога не се колебае, че може да не е права. Класическата Ева, която не оплешивява, за себе си е права абсолютно винаги - за нея обикновено другият не е прав.
Дори и най-абсурдните жени са подчинени на стереотип, на някаква вярност на самата себе си, дори и когато привързването ги кара да се откажат от себе си. Самата привързаност е вярност на инстинкта за привързаност. Значи, верността на инстинкта, какъвто и да е той, но природен, пази съществото от интервенции на други програми, на чужди програми. Затова ти не си прав да мислиш, че прекалената близост на аурите е причина за оплешивяването на мъжа. И прекалената самота причинява това. Освен желанието да се показваш, има и желание да се показваш пред себе си или пред Бога; или пред някаква въображаема партия, на която служиш.
Когато е сам, клоунът не е толкова весел...
Вижте колко са плешивите разузнавачи и ще видите какъв е мотивът на малцината плешиви от тях. Плешивият мъж се отличава по това, че постоянно не е верен на себе си, тоест той непрекъснато играе роля или участвува в пиеса.
Рисувай си Я пак, миличък, рисувай си Я – денонощно си Я рисувай!... Но в това време Тя си рисува другиго: онзи, от когото ще бъде нещастна. Тя не дава пукната пара за тебе, понеже нощем дружи с тигъра, атлета или директора на театъра. За нея тръпката или сметката са по-важни и от въздуха - нищо че е такава "безумна красавица"... Ако те допуска понякога да я рисуваш, да ù четеш сърцераздирателни стихове за любовта и вселената или да ù обясняваш от колко висша йерархия е душата ù, то е само защото тя е самотна и има нужда от приятел. Пък и ù е приятно да я гъделичка четката на още едни глупак-обожател, към когото си позволява да бъде снизходителна, понеже е "безопасен" (не налита...)
И жени правят това, и то много по-изкусно, но, без никакво изключение всяка жена от този тип е напълно наясно със себе си какво иска или, ако самата себе си е замаяла и си е повярвала в лъжата, все пак нейният инстинкт иска само едно, не две неща. И най-коварната интригантка, и най-умопобърканата жертва на фикс идеи, която играе роля, изхожда от слънчевия си сплит, не от мозъка. Това означава, че тя има само един мотив, не два или двеста. Затова, когато Ми разправят, че жената била вътрешно противоречиво същество, Аз дълбоко се съмнявам в това. Противоречиви реплики и поведение ни най-малко не означават вътрешна противоречивост на духа, дълбока, трагична Хамлетова драма.
Може и да си атлет, перфектен еквилибрит, в когото са влюбени всички останали артистки, но пак да си подхвърляш денонощно илюзиите за някоя "единствена любима"... Нарочно си нахлупил маска на очите си, за да не виждаш колко голяма е самозаблудата ти и колко Тя не се интересува от тебе... Не виждаш и това, че някое животно, на което никога няма да падне нито един косъм, понеже е сигурно в себе си, като нищо ще си хапне най-светлата ти илюзия без проблеми и после ще си оближе мустаците. А ако не е гладно, понеже си е хапнало вече чужди илюзии, просто ще си поиграе с твоята и ще я забрави...
Това не означава, че жената не страда също тъй дълбоко и пълно, както мъжа, че не се изпепелява от косене, безпокойство, тревоги. Това обаче не е умуване на тема дали е права или не е права - класическата природна жена е винаги права пред себе си. Нейната смърт започва от мига, когато разбере, че светът не е прав, ближният не е прав, боговете не са прави. В онзи миг, когато природната жена си каже за първи път: “Не, аз не съм права”, начева покълването на атмичното тяло у нея. Безпокойството, че нещата извън нас не са наред, не може да прояде косъма: нали животните са постоянно в такова безпокойство?
Как да оставиш някоя от безбройните си илюзии или някой от безбойните си подаръци за егоистите?...
Но наличието и на умствено тяло също не е причина за атакуване на косъма на главата. Умственото тяло в човека унищожава космите по тялото му, но не и на главата. Защо? – Защото започна нарастване на кора, тъй наречената от вас “втора сигнална система”. Вие започнахте да се съпротивлявате на инстинкта в името на по-близки или по-далечни цели, и борбата между инстинкт и интелект ви оголи телата. Тъй че, правилно е произхождението на думата "интелект" – "вътрешен избор". Тук мъжете имат рязко предимство и затова челата почват да им растат рязко нагоре и настрани: те имат работа. На жените, които седят вкъщи и са свързани само с рода си или един-двама най-близки, челата не могат да пораснат. Една жена, даже и когато е родила, щом не може да се откъсне от майка си, баба си или сестра си, на нея никога не може да ù порасне челото! Може да е извънредно симпатична или красива, независимо дали е жена или мъж по тяло, но родът и родното място я държат като магнит.
Сега, попитайте се защо англичаните и испанците почнаха първи да оплешивяват фронтално – дори и жените им. Французи и германци ги последваха. – Защото почнаха много да пътуват (става дума първо за мисловното пътуване – б.х.). Съотношенията между природата и обществото са изписани на челото на човека. Колкото повече опознаваш природата, толкоз по ти се издига челото нагоре; колкото познати имаш, толкоз и ще ти се разшири. Щом се разшири кръгът на приятелите, разширява се и челото горе на "Нептуновото" поле.
Кръгът познати и приятели за всеки човек е строго определен. Вече съм ви говорил за това. Може да са стотици хиляди, но не по-горе от едно строго определено число. Същото се отнася и за обсега на възприятията от природно естество. Ако човек не преминава определената му граница, челото му ще бъде нормално широко и високо и няма да започне фронталното оплешивяване, както е у мъжете.
Що значи фронтално оплешивяване? – Набърчете челото си - ако над бръчките има разстояние до косата ви, почвайки от 2-3 см. нагоре, всичко това е плешивина. Мъжът грехопадна веднага след жената – и двамата изневериха на искането. Искането е свещено, а те паднаха в щението. Чистотата не кори искането: чистота без искане не е Божествена, по същия начин, както и искане без чистота се превръща в щение.
- А в какво се превръща чистота без искане?
- В душевна и сърдечна анемия. На народен език туй е ясно: стар ерген, стара мома... Тук Аз не говоря за женитбата, а за женитбата пред Бога. Най-висока е женитбата с Бога. Сърдечната анемия създава комплексите и удря в сърдечната област: не смееш да поискаш, удушаваш чувството, седиш като истукан или говориш и вършиш точно обратното.
Душевната анемия е още по-лоша – не можеш да искаш от Господа. Ти се превръщаш в едно формено говедо, което няма нито понятие за молитва, нито потребност от нея. Това пък удря в слънчевия сплит. Не умееш ли да се молиш на природата, ще получиш малокръвие. Това значи да разходваш повече желязо, отколкото си вземаш. Като се научите на правилна белтъчна обмяна, вие се сдобрявате с ангела на Азота и овладявате обмяната на веществата. Това значи правилно хранене. Сдобрите ли се с кислородния ангел, тогава почва истински обмяната на съществата и вие се научавате да искате. Който иска силно, започва силно да диша – не сте ли го наблюдавали у децата и влюбените? Развълнувате ли се, не потиснете ли дишането си, за да не се издадете, кислородният ангел ви пише шестица, понеже са му толкова най-вътрешните "електрони" – Шестокрилият Илухим на Искането. Насилите ли се да дишате спокойно и равно, когато сърцето ви се разтупа, ще си платите с бодежи в сърцето, а по-късно и с инфаркт или нещо подобно. Черната ложа е създала пранаямите на Изток, с единствената цел да научи сърцата ви да не тупкат, което и постига накрая – в гробищата...
- Говорехме за фронталното оплешивяване. Дали жените, макар и рядко, които имат мъжки чела, макар и горе с гъста коса, не са почнали също да четат и узнават повече, да се запознават с повече хора, отколкото е определено на всяка поотделно?
- Не Ми води коня на мисълта, не съм ти впрегната кранта, та да Ми бъдеш каруцар на монолога!... Аз ги знам тия, каруцарите! Бог се изразява с монолог; Той ви позволява диалог само с думичките: "А сега питай"...
- Извинете ме...
- А, сега Ми харесваш - за пръв път Ми говориш на "Ви"... Млък! Не подавай реплика! Вие сте се научили да прекъсвате Господа и затова Той ви прекъсва живота. Вие какво си представяте?! Че можете да бъдете в диалог с Божественото? Каква наглост! Ти да мълчиш! Ще ми седи по пижама, с неоправен креват; ще Ми сърба чай в момента или ще си приказва с някого, а Аз ще чакам благоволението ви да се вмъквам между репликите... Тишина сега! Не искам да Ми възразяваш и с крайчеца на съзнанието! Не, не питаш само смирено - вие сте се научили да третирате Господа като ашлак, заедно с ашлаците. Чувам ти мисълта и под седем пласта: ама защо досега съм ви позволявал... - Да, приемал съм ви всякакви – да ходите неглиже и да се държите каруцарски пред Бога и Космоса. И в бъдеще ще ви търпя, няма как, иначе трябва да ви размажа...
Предвид прецедента с допускане на каруцарски диалог – да се опитваш да водиш разговора или да прекъсваш по средата говорещия – засега ще спестя Словото Си за Великите Обмени и няма да ви кажа нищо за Обмяната на Естествата, която се регулира от Ангела на Желязото, който е Седмокрил Херувим (седем най-вътрешни илухима), и който се проявява само когато не въздържате кръвта си да кипнете божествено. Самият Аз допуснах външните дихателни упражнения и упражненията с движение, каквито съм ви дал със стотици, само защото сте още изпълнени със страх и щения. Съществата са във въздуха – пълно е със същества! Като подтискате дишането си поради страх от обмяна със съществата като вас, то поне правете дихателни упражнения като окултни ученици – все ще се обмените със съществата във въздуха. И щом не искате да ви кипи кръвта божествено – в обмяна с естествата на своите си – то поне се движете из планината, правете упражненията, които съм ви дал, играйте паневритмия – та поне частично да получите и дадете енергия, която е различна от вашата. Защото чистота без искане се нарича сърдечна хилавост и сплесква долу ханша и ви прави кльощави бедрата; а движение без силно желаене води до кръвосмешение.
Разбирате ли Ме добре? На вас не ви кипи кръвта, защото сте в постоянно кръвосмешение само със сърдечните си приятности (или по принуждение – б.х.) – и затова раждате полуидиоти. От космична гледна точка, всички сте полуидиоти: я се погледнете в огледалото, вижте на какво приличате, когато станете на 50-60 години!
Знайте, че не само блудство с роднина, но и семейните ви гнезденца са парекселанс кръвосмешение! Да се смесваш често - полово или аурно - с онзи, който ти е най-близък по естество или територия, е особено тежко престъпление в тотвселената. За ясновселената и почти целия духовен свят сродството на душите и естествата е начин на съществуване; така е дори при илухимите, с връх майчинството, но вселената на Бог Отец изисква максимален брой обмени на максимално различни естества с максимална скорост във времето, за да се поддържа свежестта на Битието, т.е. здравата и нормална Космическа наследственост - генът, неподатлив на болести и израждане. Затова българинът е толкова жилав – не е ли ясно? Етносите, които не са имали щастието да бъдат тъпкани от други народи, сега на какво приличат? Нямат ли най-много старци, изроди и самоубийци? (А древните българи сами са тъпкали половината свят – омесили са се "порядъчно"... Има други нации-завоеватели и колониалисти, но те са с високо расово самочувствие и не се смесват лесно с други класи и раси – б.х.)
Тотвселенското същество непременно трябва да се обмени с множество естества – най-, ама най-разнородни! Ако това не може да стане на Земята, защото още няма такъв морал, отецът по дух или жрицата на янтровселената непременно ще напълнят бойните полета, кръчмите и публичните домове. Ще плъпнат по булевардите, площадите и маршрутите, но непременно ще се обменят с множество същества – дори и когато това им струва кръвта.
И понеже и самият Аз Съм едно Извънбрачно Дете – Йосиф Ми е само ученик, призван да пази Мария, - недейте да се чудите защо плешивите са плешиви, а реките от женска и мъжка кръв не престават да се леят. Женската кръв е венозна. С нея се изхвърлят нечистотиите на ревността, гнусотиите от аурното кръвосмешение. Мъжът пък пролива повече артериална кръв, но само при катастрофи, престъпления и на война, защото смесването на кръвните телца от различни породи създава сияйно поле, предпазващо планетата ви от пълната победа на ясновселенските вампири.
Бунтът на съвестта, вътрешното раздвоение, което при вас избива в шизофрения, борбата на множество истини на полето на духа ни – ето кое ни отличава нас, Космическите Мъже – от тоталитарната психика на враговете ни. Безсъниците на несигурността в себе си; изправянето пред постоянни или колосални вътрешни дилеми; острите до полудяване противоречия – не с околните, а вътре във собствената ни вселена, защото ние не сме сигурни какво точно е Любов, Мъдрост или Истина, Правда – ето най-сигурният белег, че ние не сме програмирани същества, не сме плитки психики без искра Божия в недрата на сърцата си. Сам Учителят ви казва: “Аз Съм Човекът с най-големи противоречия в света”. Тогава трудно ли е да разпознаете изчадията на Космичната Усойница, които за всяко нещо имат бърза, "точна" и нетърпяща никакви възражения реплика? Тази реплика е иманентно отрицателна, понеже протича от центъра на ада – направо през вонящата уста и злия поглед на уверения в себе си.
И не се изненадвайте, печални Мои отци по Земята, ако ви кажа, че по-голямата част от еднолинейните същества имат една великолепна коса, от която не липсва нито един косъм чак до смъртта им. Палачите по-често са с гъста четина, отколкото плешиви. Плешивият палач има тъжни очи, защото не е уверен в това, което върши. Затова единственият му изход е да пие.
Не вярвайте твърде много на "дяволските опашки" – нали така нарича прелестните коси на жените един наш писател? Не се изненадвайте от това, че се причислих към българите. Българин съм засега и българин ще бъда, докато не се яви някой друг, който се е справил вече с "дяволските опашки". Дяволската опашка се стреми да те вкара в някоя дупка и да те ръфа самичка. Ако си напълно сигурен, че това ти е съдбата или че това е последният ти и окончателен избор, ти няма да удариш на ядене и пиене и ще си гледаш съвестно семейството и работата. Тогава няма да оплешивееш, а ще се изродиш по някакъв друг стандартен начин.
Питаш Ме: Учителят страда повече от всички от вътрешни дилеми и противоречия, стихиите в Него си дават най-страшна среща, и все пак Той е прекрасен до смъртта си: нито обезобразен, нито оплешивял. Как Той постига това?
Така е, понеже Учителят никога не лъже. Учителят не изпълнява роля, поставена Му от друг, освен от Отца Му. А вие всички се подчинявате на чужди пиеси и се измъчвате ужасно от ролите си, но продължавате да ги изпълнявате, защото сте страхливци. Користният шут не плешивее – плешивее палячото-страхливец. И двамата са под напрежение – трябва да си изпълнят ролята както иска режисьорът и писателят. Но плешивият е нещастен от своята роля, защото не иска да бъде програмиран. Арлекиновците са най-различни – и по най-различен начин се маскират: с прически, перуки, престиж, лихвени проценти... Какви ли не гримове използват, но ако взема да тълкувам образа на класическия Арлекин, ще разберете защо той е един трагикомичен образ. И на вас, плешивите арлекинчовци по света, хич не ви е само до смях или само до плач, но се оставяте на най-различни изветрели същества да ви разиграват както си знаят. Затова клоунът обикновено е конче на някого...
Редкокоси, плешиви, ходете по-често на цирк! Наблюдавайте гениалната игра на клоуните и вижте откъде произтичат комичните ситуации; проследете основните персонажи на мимовете в световната пантомима. Вижте общото в тяхната типология - и ще разберете, че косъмът се яде от недоразуменията, от които произтичат смешки, шегички и... шутове в г...
Вие всички продължавате да правите нещо по недоразумение и затова накрая ставате жалки и смешни – получавате някой ритник от противника си и от най-близките си. По смешно от усмихнат клоун, който плаче, няма. А сега, попитайте режисьорите: има ли нещо общо трагикомичната маска с плешивостта? Какви са прическите на мимовете и клоуните? Какво изразяват те? Защо "тримата глупаци" имат само по три косъма на главата си? Но винаги може да се случи и такъв глупак да натисне ядреното копче – не защото е уверен в това, а защото трябва да изпълни заповед...
Оставете сега този тема и разберете: Аз не съм фронтално плешив, защото знам колко образи, мисли и хора да допусна до Себе Си и кои точно; при това, не се нуждая от одобрението и възхищението на никого в света.
Аз не съм фонтанелно плешив, защото не съм на служба никому, освен на Отца си, и не позволявам на вътрешните Ми драми да Ме разкъсват. Затова периодите, когато лицето Ми е скръбно, са много по-кратки от тия, когато съм ведър и весел. Щом падне маската на скръбта и зависимостта, и похлупи лицето ви, вие непременно ще засвяткате горе от къси съединения - и ще почнат да прегарят космите ви.
Аз не съм и странично плешив, защото не се нуждая от одобрението на приятелите и познатите си. И хич не Ми е неудобно да ги натирвам, когато някой иска да се качи на главата Ми.
Не съм и тилно плешив, защото не се засягам от злобата на враговете си и не искам да им дам да разберат, че струвам нещо. Любовта към врага Ме пази от това.
Нито пък имам професионална плешивина, тъй като нямам нито заплата, нито професионална атестация, нито пенсия. За сметка на това обаче съм професионалист в призванието Си.
Нип – Онúп-Онорúп!
Да бъдем единни по дух, пластични като души - и безгранично обменящи се с това, което ни е определено!