Книга 31
14.VII.135(1999)
14.VII.135(1999)
Бургас – Изгрев
АКО ТРЪГНЕ ТАМ
11,05ч.
- Искаме да попитаме Онзи, Който ни говори и води, какви са перспективите на общество "Изгрев" - един нов център за духовно и културно общуване, който е основал свой лагер до морето край Варна и са ни поканили на гости.
Тъй като е желателно да си сверяваме вътрешния часовник с Централния при всеки по-важен случай, и сега импулсът бе да се започне с отваряне на беседи от Учителя. Ето какви са отговорите:
“Представи си, че си затворен херметически в една сфера. Ти се намираш при тежки условия – всеки момент можеш да се задушиш. Тук ще проявиш своята разумност: ще търсиш начин да направиш една малка дупчица, за да влезе отвън въздух и светлина. Иначе ти си осъден на смърт. Чрез въздуха и светлината Бог отправя вниманието си към теб. От този момент всичките ти работи ще се оправят. Всеки човек трябва да има едно малко отверстие към Божествения свят. Без него той не може да живее.
Представи си, че ти единствен попаднеш в света на възвишените същества. Те са щастливи, радостни, а ти носиш със себе си своите страдания и нещастия. Ще страдаш ли в този свят?” (т."Великата Разумност" Хел`94:245 л."Точка и свобода" от 3.02.1933г.)
"Казваш: "Дошъл съм до края на своята беднотия, повече няма накъде". – Щом си дошъл до края, ти си на спасителното място. Ако не можеш да оцениш малката трошица, ти не разбираш живота. Малката трошица е като житното зърно: расте, увеличава се и дава плод. Магът, мъдрецът, които са завършили развитието си, имат тази сила в себе си. Дай на мага своята торба с трошици на дъното – той ще бръкне, ще извади една трошица и ще я превърне в самун.” (т."Събуждане" Хел:166, л."Непреодолимо желание" от 9.12.1931г.)
"Любовта може да се прояви по хиляди начини, но трябва да знаете как да я проявите. Влезете ли в някое общество, вие трябва да знаете как да постъпите."
За пръв път от 27 години насам няма да бъде спазена традицията да се посочи откъде е преписан един цитат – в случая този, който се падна при отварянето на третия том с лекции на Учителя. Молбата към приятелите е, и да открие някой в коя книга се намира тази мисъл, да не съобщава това устно или при преписи на този текст. Засега е достатъчно да се каже, че и трите мисли, които се паднаха при запитването на Елма отговарят, както винаги, точно на зададения въпрос. Но третата съдържа 4 конкретни прогнози, които първо трябва да се осъществят.
Първата мисъл изненадващо отваря път на един от приятелите да излезе от затворената сфера, в която се намира и да излезе на свобода: може би точно в условията на обществото, което го кани.
В цитатите фигурират най-високи и категорични оценки и прогнози: че там се попада в един свят на възвишени същества и че Бог отправя вниманието си към този приятел именно чрез тази неочаквана покана; с обещанието, че попада в общество от радостни и щастливи хора и че в тази среда страданията ще престанат.
Херметически затворената сфера не е отрицателна оценка за конкретните душевни и битови условия досега, а за това, а че до този момент приятелите, които знаем колко бе важно още преди началото на 1999 година да заживеем колективно сред природата, не успяхме да се справим с това. А организирането на Варненското общество, за което става дума, е станало точно през октомври миналата година, без да знаят външно за инструкциите на Елма.
Когато сред най-близките и верните няма човек с качества да организира една Божествена инициатива, Небето поглежда към сродни души и общества извън тесния кръг, понеже Учителят е казал, че истинските Му ученици са извън казионното "Братство" и са разпръснати по целия свят. Те могат да бъдат и хора от други вероизповедания и школи, могат да бъдат и атеисти, но съзнателно или свръхсъзнателно са ученици на Бога на Земята, защото възприемат последните Му инструкции по вътрешен път и ги прилагат незабавно. Последните категорични инструкции на Небето от няколко години насам и особено от есента на 1998 година бяха, че трябва да заживеем братски сред природата. Нито един от четящите тези текстове не се осмели да организира и изпълни това, тъй като нямаме нужните качества, или по други причини. Тогава бе казано, че качествени хора с по-високи посвещения от нас вече правят такива опити на много места и че е по-добре ние да се присъединим към тях, отколкото да чакаме.
Една от възможностите беше местността "Хара" в Стара планина, която външно е едно райско кътче в България. Небето обаче определи един срок, в който трябваше да бъдем поканени там, както и условията, които трябваше да бъдат изпълнени, за да тръгне с Хара всичко добре. То проследи мислите на хората, от които зависеше това, и като видя причините да не бъдем поканени веднага, а да бъдат поканени други, даде визуална прогноза какво ще стане с този 100-декаров духовен имот. По подобни причини се разпадна и възможността за комуна в Родопите, където по същия начин благоговението, послушанието и незабавното изпълнение на инструкциите се оказаха трудна задача. Където няма вяра и приложение, външните сили разрушават базата. Не само материалната база, но и личния ни живот, здравето и пр.
Мисълта, която мина, когато се преписваше първият цитат от Учителя относно херметически затворената сфера и шанса за спасяване на живота бе, че това има и буквален, и диалектически смисъл. Буквален – защото сега и физическият, и душевният ни живот висят на косъм, защото не изпълнихме указанията за общ живот извън градовете. Диалектически – понеже евентуалните ни домакини във Варна също могат да получат благословение и да избегнат някои неудачи, да попаднат в свят на възвишени, щастливи и радостни същества.
Втората мисъл, също имаща реална отключваща сила, както хилядите подобни мисли от беседите и осиянията, които се реализират пред очите ни вече повече от четвърт век, дава надежда, че обществото, което ни кани сега, може да се окаже "спасителното място", а то, от своя страна, да получи подкрепата на белите маги и мъдреци, които са завършили еволюцията си.
Третата мисъл бе записана тук само с първите ù изречения, за да се види още веднъж, че Учителят отново отговаря на съвършено конкретен въпрос. Кани ни духовно общество – Той отговаря с мисъл от беседите си: "Влезете ли в някое общество, вие трябва да знаете как да постъпите." Дава и метода: "Любовта може да се прояви по хиляди начини, но трябва да знаете как да я проявите." – И наистина, това предупреждение изигра решаваща роля.
Откъде е този цитат, засега тук няма да се съобщи, понеже той продължава с 4 съвършено конкретни съвета, които се дават като метод за работа в това общество и като 4 прогнози. Те ще дадат 4 полезни и приятни плода за него и за цялото човечество, ако най-после някъде Разпознаването, Откликът и Изпълнението се окажат съвършени.
Тези 4 съвета и метода ще бъдат изнесени и съответната мисъл – писмено цитирана докрая с редовната академична препратка, - само ако прогнозата се реализира напълно. Това е метод на Бялата Ложа, и той дава най-добри резултати.
Всяка дума и действие при начинанията, импулсирани от Бога, имат магическо значение – те са едновременно и инструкция, и прогноза, и метод, и развитие с последствия.
Отначало от поканителите ни бе казано да си вземем и палатка, но после съобразиха, че може и без завивки и палатка – ще ни приютят. Така първата точка от Процедурата е спазена.
12,12ч.
- Там, където вярващите не са толерантни към Бога, а са толерантни към къщите, навиците и ангажиментите си, Словото се мъчи, а Делото и Животът са в инфаркт.
Само трима души да бяха заживели от октомври миналата година на чисто място сред природата – да бяха послушали, - сега събитията щяха да последват по съвсем друг начин.
Тлъстейте пред компютрите си, печатайте си вестници, живейте си сами или по двойки – това си е ваш избор!
Правим последен опит преди Промяната: намерило се е общество, толерантно към другите и към Бога. Ако тръгне там – ще тръгне навсякъде!
Бележки към осиянието и въпроси:
Третата от цитираните мисли от Учителя, както бе казано, не се съобщава откъде е, тъй като тя съдържа 4 конкретни прогнози във връзка с посещението и развитието на това ново варненско братство. Още на първия и втория ден след отиването там, една от тези прогнози се осъществи - поне при двама души. Сега тя може да бъде съобщена: “Първо ще бъдат излекувани хора.” Ето как стана това:
След разговорите в голямата палатка една приятелка съобщи, че изведнъж зрението ù се е оправило напълно. За това е имало обещание от Елма за нея още преди няколко месеца.
На 15 юли става пропадането на п. между острите дъски на външната тоалетна. Разраняват се и кървят и двата му крака, но големите синини изчезват за част от секундата, когато за него се помолва един последовател на съвременно източно учение.
Във връзка с това нараняване, описано подробно в следващото одеяние, има ли и друга причина, а не само проблемът с храненето на домашните котки с месо? Раненият е мислел за строго определено нещо по време на пропадането – дали това не е предупреждение да не го предприема?
Следващ случай на намеса на Елма по време на това гостуване е свързан с една осуетена покана да се преспи в един дом. Поканата е сърдечно отправена от две сестри, но е отхвърлена от майката, домакиня на този дом. Тогава Елма казва, че тази жена ще има едно сериозно изпитание – ще ù се отнеме нещо много скъпо в живота. Предупреждава още, че това може да я отмине, ако осъзнае грешката си и прояви готовност да изпълни едно специално указание на Учителя. Бе казано и точно какво трябва да направи, ако иска да спаси най-милото си: да не стъпва повече в този дом, освен в понеделник, най-много за 24 часа - от изгрева на слънцето до следващия изгрев. Това може да изглежда много тежко условие, но такива са думите на Елма. За миг мина, чисто теоретически, и следната мисъл (въпреки че вярваме в думите на приятеля, който съобщи това нещо): ами ако в случая не беше вярно, че именно майката се е отметнала, а това се представя така за оправдание? Как може тогава Елма да се подвежда? Знаем за подобни случаи, въпреки че тук вярваме, че не е така, но използваме мисълта, която мина, за да ни се обясни от Елма защо реагира така при дезинформация при други, редки случаи. И сега се получи отговор, който може да бъде коментиран друг път, защото е много интересен.
Най-важния въпрос, който искаме да Му зададем, е защо в това предварително осияние или одеяние Той придава такава изключителна важност на едно общество, в което не всички приемат Учителя за единствен и най-голям? Нали самоопределението е основно изискване за възникване на Дело и Братство?
Друг въпрос: защо на изолирания плаж под този лагер всички светски хора бяха без дрехи, а духовните от лагера, които слязоха там, не смеят да се съблекат?
На следващия ден, по инициатива на тази, която ни покани в този лагер, заминахме за едно свещено място по крайбрежието на север, осветено още преди няколко години от Елма – мястото, където бе задействан някога "Малкият Реактор". Инициаторката за новото отиване наскоро е прекарала там съвсем сама в пещерите и разказва за свои уникални мистични преживявания. По целия път за там и на самото място Небето дава ясни символи за методите на работа и за мисията. Естествено, не всеки може незабавно да разшифрова езика му и да изпълни по Божествен начин - без замисляне - това, което се препоръчва. Сега става ясно, че в Камен бряг и Яйлата е един от входовете към Агарта. Малко по-късно тоководителка от Велико Търново поясни, че ядреният камък на Малкия Реактор е преместен още тогава, по указание от Елма, в скалите на Арбанаси, с поглед към Царевец. Ето защо именно там сега бе коригиран пътят на токовете, слизащи на гигантски водопади в този космически момент. Татванни същности от този район подпалиха за пръв път еднùната си и бе казано, че по този случай за тях на Рила ще се празнува празник.
Вечерта на 16.07.135г., пред входа на една от пещерите-килии, издълбани от някогашни отшелници, след вълшебния залез, на няколко десетки метра над морето дойде осиянието: "По-горен от ученик". Освен него, през цялата нощ тèче Слово, което не можа да бъде записано. Изясняваше се защо сме изпратени точно тук, откъдето ще се наблюдава пълното слънчево затъмнение на 11 август. Сега питаме Учителя: изпълнихме ли задачата нормално - или нивото би могло да бъде по-високо?
22,56ч.
- Ако в обществата, признаващи Великия Учител за единствен и най-голям, на практика цари разногласие и злословие, зломислие, неизпълнение на волята Божия, Бог търси и намира общества дори от атеисти, в които цари мир и любов, защото това е Неговото действително присъствие. Затова и тук опитът ще успее дотолкова, доколкото отделното его се смирява и не желае да налага на другите своето верую и своя начин на живот. Не случайно видяхте тази голяма светлина още отдалече над това благословено място, докоснато от самия Ной.
Нараняването на едного от вас наистина не бе сàмо по причина на съдействието на физическия касапин. Има и духовни касапи, които отрязват на живо една част от човешкото естество, за да я хвърлят на кучетата си. За да се улеснят, те създават учения, разкъсващи духа от природата и хипнотизират милиони човешки същества да поддържат това неестествено положение в съзнанието си. Около всяка жертва от този род стои невидим стражар от една или друга школа, поддържаща това разногласие. Бог не пъди тези стражари преждевременно, понеже съществата трябва да добият своя опит. Ако в даден момент някой си представи, че някъде могат да бъдат прескочени няколко еволюционни класа наведнъж, то не само стражарят, но и Бог лично се озовава там, където е извършено това нарушение. Понякога предупрежденията са по-драстични, за да се осъзнаете веднага и да не иждивявате напразно силите и времето на Природата в усилия да приближавате някого към съвършенството, без да сте питали Бога за това.
На 12 равнища и с 49 трепета присъствието ни по местата, където ще мине сянката на едно затъмнение, може предварително да пробие светли коридори към Спасението. Колкото по-малко са нивата и трепетите, толкова по-слаби са тези коридори, поради което силите на спасението са намалени, както и неговият обсег.
Естествената форма на веждите и начина, по който стои ученикът върху земята, когато не ходи, са от извънредно важно значение при такива общини и опити. Някога ще си говорим колко неприятности могат да бъдат избегнати и в колко високи светове може да се лети денем и нощем, ако веждите ви са естествени и стойката ви не е разкрачена. Разкрачът е Божествен само при ходене напред; в останалите случаи привлича сили от инволюционни школи и нисши светове. Същото се отнася и за посоката на кръгово въртене: забележите ли някъде въртене, обратно на часовата стрелка, търсете помощта на Учителя. Само Той има право да си служи с него, защото знае как да го дозира.
Относно земите, които ви дават за вашите духовни общества. Не е достатъчно да са подарени, а не купени. Истинският ученик не приема суми и дарения с известен благодетел. И другите имоти са благословени, ако там се живее свободно и хармонично, но закрилата на Небето там е по-слаба. При това опити, които не са успели по домовете, в наличните ви малки имоти и в малките ви екскурзии ще хвърлят сянка и върху големия ви опит за приятелство и братство на по-големи територии.
Ако от дълго време изтъкваме сенките и опасностите, то е защото сега сме на едно въже по скалите към върха и не е време за разсейване. Всяка думичка Слово, осветяваща проблем, в момента е по-важна от стотици страници описания на райския живот!
По-късен коментар: От казаното личи, че е имало шанс Новият Живот да тръгне от това място, но ние сме го изпуснали, тъй като не сме били на ниво да постъпим по Божествен начин. Елма е дал този шанс, вòди ни дори в една "огнева" точка по крайбрежието, от която могат да тръгнат чудеса, но и негативни последствия, ако пак станем проводници на Старата вселена. Моментът наистина е бил върхов, но и много проблемен, тъй като при неуспех да проведем Тройно-вселенските токове на всички полета се включва вариантът "изкупителна жертва". Тя се дава на 19 август същата година (Виж "Син на Слънцето" от 26.IX.135(1999)), а ще има и други откати през следващите години.