Книга 23
20.VІІІ.131(1995)
20.VІІІ.131(1995)
Рила - Ястребец
ЧЕРВИВИ БРАТСТВА И БРАТСТВА
С ПЕСТИЦИДИ
7,45ч.
- Вярно ли е усещането ни, че можем да се върнем в София още днес или най-късно утре, преди да са минали Съборните дни?
- Ученикът прави всичко възможно да се намира на свято място по време на съборните дни. Но Съборът е първо вътрешен, а после външен. Може да се намираш и в ада - ако се свържеш вътрешно с ония, които обичат Учителя, ти си вече на Събора. Обратно, може да си на Рила, на Хималаите или на Слънцето - ако идваш в последния момент и си отиваш на 22-и - ти не си никакъв ученик, а светски човек, "отпуснал" за Господа 3-4 дни в годината...
Сега Аз виждам, че мнозина се качват само за 2-3 дни преди събора или даже в последния ден и си отиват веднага след Събора. Тях ги влекат светски работи, които не могат да отложат по никакъв начин. Вие, верните, някога прекарвахте по 1-2 месеца на Рила или поне цялата си отпуска. Затова помните какви бяха резултатите - с 3 дни на Рила нищо не се постига! Ученикът няма никакво оправдание. По-добре да не се качва на тази масова атракция с бели дрехи, годна само за телевизията и вестниците. Не че няма Присъствие и сега, не че няма готови ученици, получаващи своето си по време на класическите Съборни дни, но начинът, по който протича Съборът сега на 7-те езера, не е угоден на Господа и се отваря въпросът за нови места и нова организация.
Още по време на първите Събори, пък и до последните, Ние премествахме датата на Първия Съборен ден няколко дни напред или няколко - по-късно, с цел да елиминираме негодните ученици, които идват само за 19, 20 и 21 август.
Сега има и друга причина: точно по това време се събират и представителите на вражеските сили, с цел да разстройват работата на Събора. Небето вижда всичко това и премества Празника по свое усмотрение, понякога и до седмица преди или след Събора, който знаете. То предупреждава само онези, които имат слух - и само те получават нужните посвещения, просветления и преображения. Така правят понякога и професорите в Университета, за да проверят кои студенти се явяват на лекции само в последните дни - само за парлама - и кои идват на всички лекции и дори на извънредните консултации.
Сега вие какво мислите: че ако не сте играли паневритмия в най-големия кръг от началото на пролетта; че ако не сте присъствали на лекциите, беседите, класовете; не сте посрещали изгрева на Слънцето, и то с Братството, а не сами и по двойчици - че можете да очаквате нещо по време на трите Съборни дни в планината? - Това е абсурд! Такъв абсурд, който не се одобрява дори от Самия Елма - Господаря на Абсурда. То е все едно да не си учил редовно и да не си се упражнявал всеки ден през семестъра - и да искаш за три дни да се подготвиш за такъв тежък изпит. Няма такова нещо в Божествения Университет - и никакви хитрости, никакви юруши, никакви "пищови" не помагат там. Глупаците се качват на 18-и вечерта, за да си покажат белите дрехи на първата паневритмия, да се поомешат с чужденците, та дано им излезе "късмета"… Господ ги таксува наедно с крадците, които ви обират палатките, също дошли специално за Съборните дни, защото тогава… събират най-много пари и ценности…
В бъдеще ви искам поне две седмици преди събора и поне една седмица след 21-ви. Но за ученика на Христа минимумът е поне 4 седмици. Нормалните човечества провеждат Събора един месец, а се подготвят два месеца. Само тогава се отварят вратите на Небето и пратениците на Бялото Братство могат да ви вземат на екскурзия из различните райски обители; само тогава човек може да се подмлади, да възкръсне, да стане син Божий или дъщеря Божия!
Вашият случай обаче - тук, под Ел-Пурей - не влиза в кармичната сметка, понеже има закон: Който работи за Господа по 10-12-14-18 или 20 часа в денонощието в продължение на цялата година, може да отиде на Събора само за посрещане на изгрева и да си слезе. За 3 секунди той ще получи всичко, което другите не могат да получат за три прераждания, ако ще да се скъсат от молитви и паневритмии! А да работиш за Господа, това значи, първо, да провеждаш Словото Му; второ - да го разпознаваш, когато идва по нов начин в нови времена; и - трето - да го прилагаш. Да работиш за Господа - това значи да помагаш на онези, които олицетворяват Словото, Делото и Живота. Ако сте от тия, именно, предани ученици и студенти, вас не ви лови никакъв закон на сесията, никакъв закон на дните за изпити. Способните студенти се явяват на изпит по покана на Професора - и когато те поискат. Те знаят материала "на вода" и Професорът ги вика на изпит само формално, за да им подпише дипломата. Те са с Него ежедневно и еженощно - на Земята и на Небето; работят като Него с пот и кръв за Делото Божие и Той ги познава по-добре от десетте си пръста. За такива не важи законът на стадото, според който Професорът трябва да назначи Съборни, т.е. изпитни дни, и да пита асистентите кой колко е присъствал и какъв успех е показал по време на упражненията през семестъра. И на вас сега казвам: доволен Съм от работата ви през всичките учебни години досега и ви снаждам младост, сила и красота поради вашите жертви да работите за Мен денонощно - и по време на ваканциите! Поради това изтеглих пак Съборните дни с два дни напред и последният - третият - вие прекарахте вчера в райските обители. За приятелите от Езерата също проведох Съборните дни по-рано, но ще продължа и след 22 август - за ония, които останат на Рила, тъй като шкартото ще се изтърколи надолу масово - да гони своите светски щения и проблеми…
Вие сте свободни да слезете когато искате - Съборът свърши. Един ден ще видите на живо кои олтари, престоли и двери се запалиха сега във висшите ви тела поради това, че послушахте Господа и постъпихте точно така, както трябва. Ако някой се накани да посети Ел-Пурей след 22-и, т.е. от четвъртия Божествен ден нататък, ще получи благословението, което е определено за тази година. Вие обаче се гответе за други хоризонти, където Небето ви праща с мисия и за радост и удоволствие. (Вероятно - прогноза и обещание за "развяването" в Германия само след няколко дни – б.п.).
Ам, Анáм, Анамáм!
Който приема Словото, е свободен от закона!
Който помага на Словото - той [самият] става нов закон!
Който иска да живее по Словото и с хората на Словото - той наследява живот вечен и познава Мене, Единнаго, Истиннаго Бога и Христа, когото съм проводил!
8,37ч.
Тук с изненада виждаме, че това е един от редките случаи, когато говори лично сам Бог, а не Елма (Христос).
- Когато в Братството няма разбирателство и хармония, а има критика и одумване, тогава пак ли е необходимо и задължително да се посрещат изгревите заедно и да се посещават беседи, паневритмии и пр.?
- Въпросът не е зададен правилно. Няма Братство без разбирателство и хармония. Това, за което говорите, е тълпа, сбирщина. Такава сбирщина вие не само не сте длъжни да посещавате, но и ви държим отговорни, ако си губите времето с нея.
Следва обаче веднага да напомня, че по ред и по жребий или по лична програма, ако не сте в организирана братска група, вие сте длъжни да посещавате поне веднъж в месеца събранията на "официалното" Братство и поне половината месец да ходите на общите паневритмии. Там попадат по неизбежност нови душú и това е единствената и първа причина да имам Свои хора, които да ги наблюдават и да ги канят своевременно в по-вътрешните кръгове на Братството - т.е. в Истинското Братство.
Има закон, според който и вас Посветените ви наблюдават дали посещавате общите събрания и мероприятия на външната общност, която погрешно нарича себе си "Бяло Братство".
Въпреки сериозните пропуски, грешки и грехове в демократичния, най-външен слой на такава общност, Бог присъства там с по-голяма охота, отколкото в елитарните пръстени и сред окултистите или религиозните единаци, непризнаващи общия живот, защото бил "червив". Червивата ябълка е много по-добра от напомпаната с окултни пестициди: гордост, самомнение, своеглавие и духовен елитаризъм. Вие, отраслите в тия среди, помните по-ярко от всичко присъствието на най-високите Посветени на всички лагери в Рила - от преди началото до след края; на всички паневритмии без изключение и на всички духовни събрания и общи братски инициативи. Нещо повече и нещо по-голямо, т.е. най-голямо - сам Господ-Бог, т.е. Учителят присъстваше и присъства неизменно в центъра на общонародния, братски живот, където ври и кипи от пороци и добродетели. Посветеният е длъжен да бъде едновременно в центъра на ада и в центъра на рая, за да има път и изход за едните и обратен път към бездната за ония, които са се възгордели.
Ето защо по-често ще Ме срещнете в салона и на Молитвения връх, в общата паневритмия и трудовите дни на общоизвестното "Братство", отколкото в опуйчените медитации на самозванци и стерилните сбирки на ония, които не допускат "червея на погрешката". Нека да има грешни хора и надвикващи се "братя" и "сестри" в общото стадо, за да има и критерий, че други се отклоняват. Ако нямаше смрад, нямаше да има и понятие, че организмът е започнал да се разлага. Смрадта в онова, което наричате "Братство", са лошите постъпки на по-простите хора, които са болни или не могат да се контролират, но органът, който се разлага, сте тъкмо ония, които се мислите за "съвестни", а още не живеете по законите на Словото, Делото и Божествения Живот. Ако бягате от "лудичките", нервните и маниаците, вие няма да разберете кога сте почнали да се разлагате и един ден ще ви изхвърлят на бунището за тор, тъй като не сте разбрали, че сте се разложили. Има една особена окултна или религиозна пасмина с високо самомнение, която си бие ежедневно големи дози наркотици. Това е наркотикът на самоупованието, на самомнението и своеглавието. Това ви опива до такава степен, че вие си мислите, че вън от общото течение на Словото, Делото и Живота, на общите братски форми, можете да останете жив. Опиумът на високомерието отключва връзката с нервната система и вие си мислите, че сте наред, защото не ви боли. Ако отидат обаче Посветени и йоги, проповедници и адепти, отци и монаси, мъдреци, апостоли и светии сред народа, те ще видят колко струват от миризмите и раните, които ще се появят у обикновените хора. Тази смрад е тяхната собствена смрад, която нависоко не се усеща.
Ето защо, нормалният Посветен - и на първо място Учителят - Сам Христос - постоянно върви с народа и се смесва с него - яде, пие и се весели, участва в скърбите и страданията му не само за да помага, понеже това е Божествено, но и всеки миг да се контролира: започнало ли е да се разлага нещо в самия Него? Ако в салона или на паневритмията не се провикне нито един "лудичък", то значи, че нито един от вас, "нормалните", не е подлудял от гордост, самомнение или своеглавие. Това е.
9,20ч.